Trem de Força

Transmissão e Eixos

Desenvolvido para um baixo consumo de combustível e fácil manobrabilidade

Antes de ser lançado no Brasil, o CF85 fez mais de 700 mil quilômetros em testes nas rodovias e estradas brasileiras. Confira como funciona a transmissão e os eixos do caminhão:

Transmissão automatizada ZF AS Tronic
16 velocidades
direct drive

É um grande atributo que facilita a padronização de consumo e desempenho na frota, promove também uma arrancada mais macia e fácil manutenção. 

Eixos Dianteiros - DANA do Brasil

Acabamento premium, promovem uma alta resistência e conforto de rodagem.

 MODELO CAPACIDADE TÉCNICA
FT 152N 7.1t
FTS 152N 7.1t

Eixos Traseiros - Méritor

Sem redutores nos cubos: maior economia de combustível.

 FTS FT 
 MODELO CAPACIDADE MODELO CAPACIDADE
MS18X 2x10t MS18X 11t
REDUÇÃO SIMPLES REDUÇÃO SIMPLES

 

 

Motor PACCAR-MX

Motor PACCAR-MX de 12,9 litros produzido no Brasil

Leve e robusto

O CF85 está disponível com as potências de 360cv e 410cv. O bloco do motor é feito de Ferro Fundido Vermicular impregnado com titânio, isto se reflete em maior rigidez, robustez, força, resistência e promove uma operação mais silenciosa.

MX Engine Brake
O melhor Freio Motor do mercado

Possui excelente torque em baixas rotações e alta performance alcançada em maior faixa de rotações. Em todas as configurações de potência atinge 430cv de frenagem @ 2.100 rpm: condução econômica, confortável e segura do veículo.

PR

PACCAR PR 9.2 litre engine

PACCAR PR Euro 5 engine

The 9.2 litre PACCAR PR engine delivers a maximum power of 250, 310 or 360 hp with maximum torques of 1,050, 1,275 and 1,450 Nm respectively. And complies with Euro 5 and EEV emission standards thanks to the SMART injection system and DAF SCR technology.

Optimisation of the combustion process and components leads to service intervals of 75,000 km. For long distance applications and when using synthetic oil and a centrifugal filter, service intervals of up to 100,000 km are available. The standard exhaust brake, operated with a foot pedal, offers a maximum braking power of 170 kW at 2,800 rpm.

For export markets the PACCAR PR engine is also available with Euro 3 emission values.

GR

PACCAR GR 6.7 litre engine

GR_6_7

The 6.7 litre PACCAR GR engine in the CF65 offers maximum outputs of 220, 250 and 300 hp and torques of 850, 950 and 1,100 Nm respectively. The GR-engine complies with the Euro 5 and EEV emission standard thanks to the high-pressure common rail injection system and SCR technology.

The use of more efficient and low-maintenance components in combination with optimised cooling and combustion allows service intervals to be increased to 35,000 km for distribution applications and 55,000 km for the long haul, thus reducing operating cost and increasing uptime. The standard exhaust brake offers increased braking performance and is actuated by foot pedal or steering wheel stalk.

Type Performance Torque
GR165
165 kW / 220 hp / 1,900-2,500 rpm
850 Nm / 1,200-1,700 rpm
GR184
184 kW / 250 hp / 1,900-2,500 rpm
950 Nm / 1,200-1,700 rpm
GR210
210 kW / 286 hp / 2,100-2,500 rpm
1,020 Nm / 1,200-1,800 rpm
GR220
220 kW / 300 hp / 1,900-2,500 rpm
1,100 Nm / 1,200-1,900 rpm

SCR Technology / EEV

SCR Technology and EEV

SCR_logo

DAF SCR Technology for a bright future - The clean route 

DAF uses SCR technology – Selective Catalytic Reduction. This SCR technology offers the best solution to comply with the strict European Euro 5 and EEV emission requirements. SCR technology is simple, reliable and efficient.

As SCR is an after-treatment system, the most efficient combustion techniques can be used in the engine itself. And DAF goes even further. DAF SCR Technology is applied in an entirely new series of PACCAR engines with an advanced high-pressure fuel injection system.

EEV_logo

DAF EEV engines

By fitting an open soot filter to Euro 5 engines, DAF Trucks is able to deliver trucks that comply with the standard for Enhanced Environmentally- friendly Vehicles (EEV). These EEV engines produce 50% less particulate matter than the already clean DAF Euro 5 engines. With the EEV diesel engines, DAF is able to achieve emission values that until recently were only regarded possible with gas engines.

Rede DAF no Brasil

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